Hold frustrationerne derhjemme

a12

Som et voksent og modent menneske kan der hvile et enormt pres på dine skuldre. Derfor kan man let blive stresset og frustreret ude på arbejdet, i offentlige rum og så videre. Det er okay og faktisk sundt at være i stand til at udvise følelser foran andre. Det er bare vigtigt, at man ikke lader det gå ud over ens funktionalitet, for eksempel når det kommer til arbejdet. Her kan du læse om nogle af de måder, du kan sørge for at få afløb for frustrationerne på.

Frustreret kvinde

Giv dig selv fri

Når du er hjemme, kan du hurtigt komme til at føle, at du skal være effektiv og produktiv, selvom du faktisk ikke er på arbejde. Det er noget, som bliver tvunget ned over hovedet på dig af det kapitalistiske samfund, vi lever i. I virkeligheden er det vigtigt, at du giver dig selv lov til at holde fri.

Det er en stor fordel at være i stand til at holde fri. I stedet for at stresse rundt med alle de ting i hovedet, du skal nå, når du kommer tilbage på arbejde, så lær dig selv at slukke for dem.

Der findes mange gode hobbyer og aktiviteter, der både kan hjælpe dig med at fjerne fokus fra arbejdet når du har fri, men som faktisk også kan hjælpe dig helt fysisk med at få afløb for nogle af frustrationerne. Når det kommer til de rent fysiske frustrationer, kan der være noget af det, som er hormonelt og seksuelt. Her kan du forkæle dig selv med en Magic Wand Vibrator eller hvad du ellers måtte foretrække, så presset ikke bygger sig op indefra. Ligeledes kan du få din krop og dit sind til at slappe af med sunde aktiviteter som løbeture, yoga og karbade. Alle disse ting virker som spild af tid i en professionel kontekst, men faktisk vil du opleve, at de hjælper dig med at være mere koncentreret, når du arbejder, samtidig med at du har det bedre, mens du holder fri.

Afslapning

Sæt faste rammer om hverdagen

En stor kilde til stress og frustration er, når arbejde og fritid flyder sammen. I den forbindelse er det bestemt en fordel, hvis du sørger for at sætte nogle faste rammer om din hverdag. Sæt begrænsninger på, hvor længe du må bruge på de forskellige ting, og sørg for at have nogle timer i ugen, hvor du ikke har noget planlagt, og hvor du ikke må arbejde. Sådan nogle faste rammer gør, at du lettere kan koncentrere dig, når du så rent faktisk skal arbejde. Dette er især nødvendigt, hvis du har et arbejde og en hverdag med stor fleksibilitet. Fleksibiliteten kan selvfølgelig være rar, men den kan også ende med at blive en byrde, hvis ikke der lægges låg på den.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.